2011. március 2., szerda

Ma ismét elmaradt a Bizánci építészet óra.

Pedig ezért keltem fel. Basszus.

A tanár valószínűleg ENSZ megfigyelő lehet, vagy a Titokvédelmi Minisztériumban dolgozik, mert nemhogy a kilétét nem fedte föl eddig, és titokban tartotta a sokéves tapasztalatot és tudást, amit a Bizánci építészet terén eddig fölhalmozott, de még a keresztnevét sem tudjuk. Csak annyit, hogy Fusui.
Lehet, hogy Moammer-el a keresztneve, és eddig volt jobb dolga is annál, hogy bejöjjön órára. Mindenesetre kíváncsi vagyok rá, ha felbukkan, jelentkezem.

Szóval felhasználtuk a jolly joker kártyát és elmentünk inkább teázni.

Aztán meg fogtam magam, és elmentem a Kerfúrba. Ennek ugyanis jó oka van most.
Öblítőt kell vennem.

Ennek is van oka: ma befejeződött az egyhetes keméyn munka a mosással. Kimostam mind a 7 pólómat.

Az egész procedúra a múlt pénteken kezdődött, amikor is a mosógép használatát megtanultam.
Kiteregettem. .....

....5 nap múlva, vagyis tegnap beszedtem a páncél keménységűre fagyott ruhákat a fűtetlen balkonról, és rá tudtam állítani az ágyamra. Sőtmitöbb, higított hízósertés szaguk volt. Szóval ezért határoztam el, hogy veszek öblítőt.

A török bankautomatáknál amúgy mindig másfél méteres sorok állnak. Szerintem beépített flipper is van bennük. De sikerült pénzt is felvenni.

Tehát odamentem a mosószeres pulthoz, ahol is elémrobbant egy segítőkész egyenruhás eladó. Mivel a török nyelvtudásom nem érinti az olyan peremterületeket, mint az öblítő, ezért elmagyaráztam neki, hogy a mosás mellé használatos dolgot szeretném.

Ezután készségesen odavezetett engem egy kétméter hosszú polchoz, ahol Kokkolínó Maci teljes életművét fellelheti az ember. Majd elkezdte velem szagoltatni a különböző illatokat. Hiába ellenkeztem, ő elhatározta, hogy végigszagoltatja velem a Larousse Enciklompédia botanikai címszavait a-tól duplavéig.
Ezután kiválasztottam a tenger illatút, mert az volt a legkevésbé virágillatú és rózsaszín.

Úgyhogy most hazajöttem, és elhatároztam, hogy a következő óráról én is késni fogok. Mondjuk nem biztos, hogy sikerül a tanárokat überelni.

Bár múlt héten Műemlékvédelem órán meglepődtem. Először is, tömve volt az előadó kb 50 emberrel. Ez szokatlan volt az öt emberhez szokott szememnek. Majd bevitorlázott a tanár: Soma Mamagésa alacsony kiadásban. Rózsa a neve. Gül.
És közölte, hogy aki ezután késni fog, azt igazolatlannal nem engedi be. Hoppá.
Ezután felmértük gyakorlásképp az osztálytermet. És az óra kitöltöte az előírt időt.
Ma meg küldött két e-mailt, hogy mi a tanterv és milyen eszközök kellenek.
Szóval ezért volt mindenkinek a eakciója, hogy Mimari Rölöve? Uuuuuuh.

Amúgy a többi óra nem ilyen. Felhőkarcolók órán a tanár pl felolvasta az általa kiadott jegyzetet. Ami kb arról szólt, hoyg a felhőkarcolók magasak, ezért oda kell figyelni a szerkezetválasztásnál. És New Yorkban sok van belőlük.

Egy nagy taps.

Köztársaság kori török építészet órán meg mindenkinek előadást kell tartania egy török építészről. Én kiválasztottam az egyetlen nem török építészt a listáról. Mivel az ő művét már láttam: a Taksim tér melletti Szent Antal templom:D Jó törökös:D

A tervezési órán meg bejött végre a nagyfőnök, Murat Hodzsa. Mindenki előadást tartott egy török térről, nekem magyarról kellett. Tetszettek neki az Andrássy út menti terek. Az erzsébet-téri Gödörrel meg sokat példálozott. Kár, hoyg ellőttem a Gödört, mert tervezhettem volna egy ilyet Kurucesmébe. Mindegy.
Amúgy megkérdezte, szeretem-e Makoveczet. Húha, mondom, igen. Erre ő: helyes:D + 10 pont nekem.

Óra végén meg kiadta a hf-et: meg kell makettezni a három kiadott helyszínt 200-ban. Már épp rosszul lettem, mikor odajött Ibrahim, és 10 másodperc alatt be volt osztva a két csoport, és meg volt beszélve, hogy szerda este csoportos makettezés a suliban. Ennyi. Nincs itt tökölés, rend van.
Úgyogy ma este makettezni fogunk. És szerencsére nem minndenkinek saját makett, hanem az egész tankörben 1 elég. És nem kell ám rétegesen ragasztani meg anyámkínnya. A lényeg, hogy látszódjon a lényeg. Jó kis vastag makrokartonból.

Plusz a csoport kijelentette, hogy 4 fő kevés, úgyhogy holnap toboroznak még embereket makettezéshez.
Szóval úgy látom, ez a nekem való hely. Nincs szarakodás, inkább végzünk a melóval és elmegyünk együtt teázni.

+ 10 pont a törököknek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése