2011. március 4., péntek

Ma letartóztattak...

..még friss az élmény, kb 15 perce engedtek ki a kurucesmei rendőrkapitányságról.

Az egész ott kezdődött, hogy ma igen szép napra ébredtem úgy dél körül. Csicseregtek a madarak, sütött a nap, szóval eléggé jó kedvűen indult a nap, délben.

Aztán elhatároztam, hogy ellátogatok a tervezési helyszínre, Kurucesme faluba, amit már egy korábbi posztban írtam, mivel eléggé nem emlékeztem, hogy ott mi, s hogy van.
Fogtam a jó nagy méretű, 1:1000-es térképemet, meg a fényképezőgépemet, és elindultam busszal.

Aztán a városban elkezdtem körbe fotózgatni a tereket, utcákat, mivelhogy ez volt a feladat. Ezen felül még írogattam a térképembe, hogy melyik ház melyik, hol van bolt, hol van fa, hol van borbély, hol van gyógyszertár. Kb. az összes épületre ráillett a négy szó egyike, mivel Kurucesmében csak fa, bolt, gyógyszertár és borbély van. Na meg egy gigászi nagy városháza.

Kedves emberekkel találkoztam, kérdezgették, mi járatban.
Külföldi építész hallgató vagyok, kutatást végzek, írogatom, hogy melyik ház mi, melyik van jó állapotban, stb. De nagyon szép a város.
Áá, szuper - jöttek a válaszok - csak így tovább, Attila, Hunok, Magyar árkádás.

Mígnem, munkámat lassan meguntam, és a városházánál úgy döntöttem, ennyi elég volt, de ekkor észrevettem, hogy ott van a rendősrég épülete, gyorsan lejegyeztem hát, hogy itt van a rendőrség épülete.

Ekkor odalépett hozzám a rendőr. Valamit törökül gajdolt, nem értettem.
Mondom neki, külföldi cserediák vagyok, erre a térképre kutatást végzek Kurucesméről, csak leírogatom melyik ház mi, nehogy elfelejtsem.

No, ez volt a hiba.

Van-e papírom az egyetemtől, hogy ilyet csinálhatok.
Mondom, nem, hát ez általános dolog, Magyarországon is így szoktuk és nem szokott probléma lenni, de van diákigazolványom.

Hát az nem jó. És ittartózkodási engedélyem van-e?
Nincs, még nem váltottam ki, jövő kedden megyek, de még érvényes a vízumom.

Nah, jöjjek csak be velük a kapitányságra.

Ajjaj.

Kapitányságon csomó egyenruhás, az egyikhez odamegyünk.
Mutassam csak meg a térképet. Mi van ide írva, ezeket mi nem értjük.
Hát csak annyi, hogy ez bolt, itt meg ez van ott meg az van, de semmi érdekes, ezt bárki láthatja, bárki lejegyezheti.

Na jó, de hát nincs erre engedélyem.
Hát az nincs, de van diákigazolvány, meg Magyar vagyok meg stb....

Ki a tanárom, tudom-e a telefonszámát.
Nem tudom a számát.

Na, fáradjunk csak át a kapitányhoz.

A kapitány óriási asztal mögött, bajuszos ember, csomó papír, telefonok.
Ott újra kezdődik a beszélgetés, közben többször elhangzik a terrorista szó.
Mert hogy minek is kell nekem ez a sok információ.
Hát a tér újratervezésére, meg stb,
De hát ezt bárki felhasználhatja bármire.
De mondom, én nekem meg emlékeznem kell melyik házban mi van.
Na jó, és hol a rendőrség épülete?
Mondom itt:
Na hát ez a baj, most ez bárkinek a kezébe kerülhet. Mutassam csak a többi lapomat!!!

Végigolvasták a feladatkiírást, meg a többi jegyzetem.
Az egyik jegyzeten Alikahya volt, ott is bejelöltem, hol a rendőrség. Meg az egyik párt székháza.

No lám, itt is a rendőrség után kémkedek.

Az egyik papírra meg az volt írva, hogy Kurucesmének több szabad teret akarok adni.

Hogy értem ezt?? Mit akarok itt??

Amúgy meg honnan van ez a térkép? (Hozzá kell tennem, Kurucesme térképe...honnan van) Hát az iskolában adták.
Valóban? Ilyeneket adnak az iskolában???
Igen....ilyen térékpeket használnak emberek.

Én már kezdtem kétségbe esni, erre mondták, hogy ne essek kétségbe, csak lecsekkolnak. Telefonáltak az egyetemre.

Eközben hívott az egyik török barát, hogyeste nyolckor buli. Mondom neki, ok, de előbb még itt vagyok a rendőrkapitányságon és épp terroristának tartanak.
Átadtam a telefont a főnöknek, ő is beszélt a baráttal.

Leültettek. Az egyik zsaru kérdezgetett, hogy hány nyelvet beszélek, meg hogy tetszik a város. Nem nagyon volt kedvem beszélgetni. Az útlevelemet közben nézegették a többiek, és mondogatták, hogy nagyon fontos az ittartózkodási engedély. Mondom tudom, majd jövő héten terveztem megcsinálni.

Betoppannak a barátaim. Jöttek rögtön. Az egyik zsaru épp a dékánnal telefonál.
A barátok mondták, hogy ők is ugyanilyet szoktak csinálni, mármint fotókat, jegyzeteket, nincs ebben semi különös. Zsaru válasza: akkor nektek is kell papír.

Kezdett oldódni a hangulat. Elkezdtünk beszélgetni a suliról, ki hova valósi, meg mi a helyzet. Én Budán vagy Pesten lakom? Kérdezi az egyik zsaru? Az közel van Münchenhez? Kérdezi a másik.

Kis idő múlva jön a fax a dékántól. Én, Dr....akárki ezúton jelentem, hogy diákjaim kutatást végeznek békés szándékkal.....

Ekkor már az egész őrs bent van a szobában, beszélgetünk, mondják, hogy ezt az engedélyt lefénymásolják nekem, és akkor máskor nem lesz baj. Mondom: ok.

Ekkor megszólal a főnök: nah, akkor végeztünk. Teát ittatok már?
Mondom nem, ...... de kérek!!!
szóval...


....két perc múlva együtt teáztam a két építész barátommal, a kapitánnyal, meg a kurucesmei rendőrörssel és a terroristaelhárító brigáddal. Készítettünk fotót is, jókat beszélgettünk Attiláról, a Hunokról, meg a török-magyar barátságról. Mondták, hogy itt van a közelben Thökölynek a háza, itt halt meg Thököly, feltétlen nézzem meg.

És bármikor szívesen látnak engem itt, a rendőrőrsön újból, mert én vagyok a Mádzsár Árkádás.

Erre már az egész kapitánysággal együtt röhögtünk.

1 megjegyzés:

  1. Nagyon élvezetes volt Gergő ez a beszámoló.
    Érezd jól magad.
    Üdvözöllek, Erzsi néni Ercsi Könyvtár

    VálaszTörlés